Det första besökaren ser på en blogg är rubrikerna för varje inlägg. Är inte dessa tillräckligt intressanta kommer personen i frågan inte att besöka inlägget. Det är därför extra viktigt att fokusera på en tilltalande rubrik som speglar innehållet på artikeln den leder till. Tänk inte för mycket på sökmotoroptimering när du tänker ut en bra titel, utan fokusera på att besökaren ska klicka. För om denna besökaren inte klickar så kvittar det ju egentligen hur bra sökmotoranpassad rubrik du har, eller hur?

Några som är proffs på att formulera rubriker och titlar är tidningar. Ta en titt på exempelvis aftonbladet.se och se om du hittar några tilltalande rubriker? Du kommer att se flera stycken då de vill ha så många klick som möjligt på sin webbplats. Jag har till och med varit med om att de ändrat titlar på dagsfärska nyheter för att de inte fått tillräckligt med klick. Tråkigt nog tog jag inte kopia på detta. Men om denna nyhetssidan tänker så pass mycket på sina rubriker så bör det spelar roll, eller?

Alla webmasters bör ha fokus på att ha besökarna så länge som möjligt på sina hemsidor. Det är ju därför man från första början bygger upp sin hemsida!

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Tweets kommer snart!